Cafe Racer Forum banner

98 Triumph Trident 900 Projekt z Utah

30K views 61 replies 16 participants last post by  TT303  
#1 ·
Kupiłem więc ten czysty egzemplarz od jednego właściciela z hrabstwa Orange w Kalifornii jako fundament mojej budowy, pachniał kocim moczem i był pełen sierści i robaków.

Wsadziłem go do Audi 5000 Turbo Diesel Automatic Station wagon mojego przyjaciela z 85 roku i zawiozłem moją nagrodę do domu.

I teraz zaczyna się zabawa.

Plan jest następujący:

Ma lepsze gaźniki Keihin CVK36
Zestaw dysz
Skrzynka filtra powietrza DIY z piankowym elementem filtrującym
Standardowy kolektor
Krótkie tłumiki stożkowe
Zmodyfikować standardową tylną ramę pomocniczą
Zbiornik Triumph Thunderbird
Zmodyfikowane siedzisko Thunderbird
Kierownica clip-on TT600
Standardowe widelce z prętami tłumiącymi z emulatorami Race tech
Sprężyny Sonic Springs 1,00 kg/mm (jestem dużym chłopcem)
Standardowe przednie koło 17" z oponą Michelin 120 70 17
Standardowy tylny amortyzator Trophy 1200 bez hydraulicznego napięcia wstępnego lub zewnętrznej regulacji odbicia, być może zrobię amortyzator Hagon.
Usztywnienie widelca
Tylne koło Triumph 17" z motocykli Trophy/Sprint/Daytona/T300
Opona Michelin 180 55 17
Konwersja łańcucha 520
Zębatka tylna łańcucha Honda 1983 CM450A/VFR750 520 od Vortex
Przednia zębatka łańcucha Honda 520
Łańcuch DID VX2 520x114
Przednie tarcze hamulcowe Trophy 310 mm
Przednie zaciski TT600
Przedni cylinder hamulcowy 5/8"
Chłodnica oleju i rama Trophy 900
Cewki zapłonowe Kawasaki ZX10r coil on plug, standardowe cewki PVL są do bani
Programowalny moduł zapłonowy Ignitech
Kontroler szerokopasmowy APSX D1, nie mogę się powstrzymać, dorastałem na wtrysku paliwa i potrzebuję jakichś danych, aby upewnić się, że moje wybory dysz działają, wybaczcie mi.

To by było na tyle, zawsze będzie więcej, ale to dobry początek.


Mój motocykl inspiracji
 
#2 ·
Zamierzam użyć używanych części Triumph i innych części z odniesieniami z serwisu Ebay, aby obniżyć koszty, a także programowalny moduł zapłonu z szerokopasmowym czujnikiem tlenu do informacji zwrotnej dotyczącej regulacji gaźnika i rejestrowania danych. Zachowując gaźniki, bez widelców USD ani prędkościomierzy GPS.
 
#3 ·
Mój Inspiration bike
Zdajesz sobie sprawę, że...

1) Twój inspirowany rower ma tak dużo konstrukcji ramy wyciętej z niego, że prawdopodobnie jest to okropny motocykl, i...
2) że jeśli chciałeś coś, co tak wygląda, mogłeś po prostu kupić Thunderbirda sport z 1998 roku i dodać clip-ony, wydech i siodło Corbin gunfighter:

 
#4 ·
To prawda, mogłem po prostu kupić Thunderbirda Sport, ale gdzie tu zabawa.

Tbird ma tylko 80 KM, a Trident 98 z lepszymi wałkami rozrządu, wyższym stopniem sprężania, lepszym kątem pochylenia i wyprzedzeniem, wyższym ogranicznikiem obrotów, kołami bezdętkowymi. Trident kosztował 600 dolarów, Tbird Sport 4 tysiące dolarów i więcej, to dużo szybkich części, które mogę kupić i opony torowe. W końcu chciałem projektu do majsterkowania, wypróbowania nowych pomysłów, takich jak zapłon cewki na świecy, szerokopasmowy czujnik tlenu i kilka innych rzeczy bez rozbierania idealnego motocykla dla starego człowieka.
 
#5 ·
To prawda, mogłem po prostu kupić Thunderbirda sport, ale gdzie tu zabawa.
Jeżdżenie nim, a następnie ulepszanie do specyfikacji 98 KM zimą.

Tbird ma tylko 80 KM, a trident 98 z lepszymi wałkami rozrządu, wyższym stopniem sprężania, lepszym kątem pochylenia i wyprzedzeniem, wyższym limitem obrotów, kołami bezdętkowymi. Trident kosztował 600 dolarów, Tbird Sport 4 tys. dolarów i więcej, to dużo szybkich części, które mogę kupić i opony na tor. W końcu chciałem projektu do majsterkowania, wypróbowania nowych pomysłów, takich jak zapłon cewki na świecy, szerokopasmowy czujnik tlenu i kilka innych rzeczy bez rozbierania idealnego motocykla starego człowieka.
 
#9 ·
Rower szosowy z myślą o użyciu na torze. Zakładam, że czujnik tlenu jest powiązany z kwestią kontroli zanieczyszczeń.
Szerokopasmowy czujnik tlenu to świetne narzędzie do wykorzystania podczas zmiany zasilania w dowolnym silniku spalinowym. Dzięki informacjom, które dostarcza, możesz dostosować wybór dysz, a nowe kontrolery są tak małe, że ukryję je poza zasięgiem wzroku i użyję wbudowanego transmitera Bluetooth do przeglądania danych na moim telefonie komórkowym, oczywiście po zatrzymaniu.
 
#10 ·
Właśnie znalazłem Twój inny wątek "Zawsze miałem projekty z wtryskiem paliwa, a to mój pierwszy projekt z gaźnikiem i postanowiłem to sobie zrobić, będę musiał sobie o tym przypomnieć później." Tak, to na pewno! Wygląda na to, że chcesz zastosować nowoczesne techniki strojenia do przestarzałej technologii gaźników :/ Powodzenia w przedsięwzięciu.

Jaki jest pomysł na nieco lżejszy łańcuch X-ring, czy chcesz odciążyć napęd końcowy o całe 2 funty kosztem trwałości, czy potrzebujesz wszystkich nowych zębatek i łańcucha i planujesz zaoszczędzić kilka dolców, czy też próbujesz zrobić miejsce na grubszą oponę?
 
#11 · (Edited)
Robię 520 tylko dlatego, że chcę, pomyślałem, że spróbuję. Rower potrzebuje łańcucha i zębatek, więc byłem ciekaw i znalazłem kilka części Hondy, które będą pasować. Rower jest do użytku sezonowego, zmniejszona żywotność łańcucha nie jest priorytetem, wyzwanie, by to zadziałało, brzmiało fajnie. Chociaż motocykle wyścigowe bardzo często wymieniają łańcuchy, łańcuch jest w stanie wytrzymać około 100 KM, które zamierzam wyprodukować, plus żadnych startów z miejsca dla mnie. To było mniej więcej Dlaczego nie.
 
#12 ·
Osobiście nie mogę tego zarzucić, myślę o wymianie mojego uszczelnionego łańcucha na zwykły łańcuch rolkowy, czyli łańcuch wyścigowy, czyli niech to gówno pryska smarem, a ja po prostu częściej będę czyścił koło.

Zdajesz sobie jednak sprawę, że różnica między FI a CV polega na tym, że w FI przekręcasz przepustnicę i wszystko dzieje się natychmiast, a w CV przekręcasz przepustnicę i w końcu się dzieje ;)
Gaźniki CV ssą. ... dosłownie! Z tego co pamiętam, nikt nigdy nie montował gaźników próżniowych w silniku ze względu na względy osiągów na torze, powstały one wyłącznie z potrzeby spełnienia norm emisji zanieczyszczeń tamtych czasów i ten dzień minął, moim zdaniem będziesz rozczarowany technologią gaźników CV i skrzynką narzędziową pełną małych mosiężnych dysz, które musisz wymieniać w zależności od zmian klimatu i wysokości. ymmv.

btw Utah to bardzo :cool: miejsce, uwielbiam twoje Moab!
 
#13 ·
Utah ma wspaniałe trasy, gdy nie ma śniegu.

Z problemu z gaźnikiem wiem, że to dla mnie nowe doświadczenie, zobaczymy. Zatrzymuję gaźniki CVK36 tylko dlatego, że były dostarczone z motocyklem i z tego, co słyszałem, są mniej problematyczne podczas jazdy po mieście, czy to prawda, że FCR są albo włączone, albo wyłączone?
 
#21 ·
Jak działają FCR przy średnim i lekkim otwarciu przepustnicy, na przykład w ruchu ulicznym? Jak się je stroi?
Właśnie pomyślałem o czymś, co warto wspomnieć w tym punkcie; Motocykle trialowe są używane głównie do jazdy z mniejszą prędkością i rzadko muszą osiągać maksymalną możliwą prędkość, producenci zazwyczaj wyposażają je w mniejsze gaźniki w porównaniu do ich odpowiedników motocrossowych. Powodem jest to, że mogą osiągnąć lepszą kontrolę paliwa/powietrza przy niskich prędkościach za pomocą mniejszego gaźnika. Jeśli chcesz uniknąć problemów przy średnim i lekkim otwarciu przepustnicy i nie masz nic przeciwko rezygnacji z części osiągów w zakresie prędkości maksymalnej, prawdopodobnie zalecałbym unikanie zbyt dużych gaźników.
 
#16 · (Edited)
Keihin FCR to zupełnie inne zwierzę w porównaniu do dowolnego gaźnika o stałej prędkości.

Czy są (FCR) włączone lub wyłączone :/ wcale nie przypominają wtryskiwacza Lake. Czy gaźnik CV reaguje na przepustnicę, nie, reaguje na podciśnienie, które, miejmy nadzieję, pojawia się, gdy żądasz więcej przepustnicy. Gaźniki CV mogą mieć nawet 5 obwodów paliwowych, jestem pewien, że FCR ma 2, nie mogą się powstrzymać od łatwiejszego strojenia w świetle planowanych modyfikacji. Gaźniki CV znalazły swoje miejsce w motocyklach, ponieważ producenci byli zmuszeni do ich uruchamiania tak ubogo, jak to tylko możliwe, we wszystkich parametrach pracy i właśnie to robią. Wszystko, co robisz ze swoim silnikiem w zakresie modyfikacji dolotu i wydechu, jest sprzeczne z tym kryterium.

;) Ale nie pozwól mi ci powstrzymać, ty też możesz doświadczyć radości z tuningu banku ubogich, wrednych gaźników motocyklowych CV.
 
#23 · (Edited)
Jednym z problemów z tuningiem (edycja - powinienem był powiedzieć "rejestrowanie danych i zrozumienie logu danych z") gaźników CV jest to, że nie ma mierzalnej zależności między otwarciem przepustnicy a położeniem suwaka. Czy CVK mają TPS? To w pewnym stopniu pomoże. Używałem podciśnienia w kolektorze, kiedy rejestrowałem moje gaźniki monster 38 bdst, ale nawet to jest tylko zgadywaniem. Jeśli chodzi o igłę, dokonujesz zmiany i ponownie rejestrujesz i widzisz, co się stało, aby poczuć, co zrobiło co. Zbierz jednak wystarczającą ilość danych, a pomoże to w skompilowaniu bazy wiedzy.

FCR mają wszystko, co mają gaźniki CV, ale plus jeden - dysza wolnych obrotów, wolna śruba powietrza, śruba mieszanki, igła, dysza iglicy i dysza główna. Wolna śruba powietrza nakłada się na śrubę mieszanki i tak naprawdę nie rozumiem, dlaczego tam jest, lub w ogóle została ustawiona. Wydaje mi się to dodatkowym utrudnieniem.
 
#24 ·
fcr mają wszystko, co mają gaźniki cv, ale plus jeden - dysza wolnych obrotów, śruba wolnego powietrza, śruba mieszanki, iglica, dysza iglicy i dysza główna. Śruba wolnego powietrza nakłada się na śrubę mieszanki i tak naprawdę nie rozumiem, po co tam jest, albo dlaczego w ogóle została wykonana regulowana. Wydaje mi się to dodatkowym utrudnieniem.
FCR mają również pompkę przyspieszacza.
 
#25 ·
CV są dla tych, którzy są zbyt niezdarni, aby używać FCR.

Dość często wolna śruba powietrzna jest używana w celu zapewnienia lepszego odbioru na niskich obrotach i osłabia mieszankę przy pełnym otwarciu przepustnicy, jeśli dostaje się do rurki emulsyjnej.

Jak powiedział trialsrider: małe gaźniki dla momentu obrotowego na niskich obrotach kosztem czystej mocy, a duże gaźniki poświęcają moment obrotowy na niskich obrotach i elastyczność dla maksymalnego przepływu powietrza przy wysokich obrotach.

Tak czy inaczej, chyba że wykonujesz poważne prace tuningowe silnika, standardowe gaźniki są odpowiednie dla motocykla i skorzystałyby tylko na starannym ustawieniu i dostrojeniu do silnika i rury wydechowej.
 
#26 ·
Jeśli wygląda to tak

Image

to nie powinno wymagać wielu przeróbek. Nie jestem pewien, jak zbiornik TBird lub Legend pasowałby do schematu bez dostosowywania wszystkiego innego, jeśli chodzi o nadwozie...
 
#28 ·
Jeśli wygląda to tak

Image

to nie powinno wymagać dużo hackowania. Nie jestem pewien, jak zbiornik TBird lub Legend pasowałby do schematu bez dostosowywania wszystkiego innego, jeśli chodzi o nadwozie...
Ponieważ wszystkie Triumphy Hinckley pierwszej generacji miały wspólną architekturę ramy/silnika, powinno to stworzyć niewiele, jeśli w ogóle, problemów. Odcięcie tylnej ramy pomocniczej powinno tylko usunąć trochę wagi. Te ramy były bardzo solidne.

Dobry projekt. Ale jak wspomniano, mogłeś kupić Tbird sport...
 
#37 ·
View attachment 31969

Gdzie to dzisiaj stoi.
Jedziemy dalej......

Dużym wyzwaniem jest to, że tylna rama pomocnicza jest przyspawana do ramy i ma do niej przymocowane podnóżki.......i całość wygląda okropnie

Buduję ramę pomocniczą z aluminium, używając istniejącej ramy pomocniczej jako przyrządu, który odetnę po zakończeniu, i kupiłem tylne zestawy 675R, aby przykręcić je do płyt bocznych ramy. Staje się to coraz bardziej skomplikowane w miarę postępów.....



 
#32 ·
Mam kody łożysk do tylnego zawieszenia, jeśli zdecydujesz się na jego odbudowę. Prawie wszystkie części do nich są nadal dostępne w Triumph, ale możesz zaoszczędzić kilka dolarów, kupując wysokiej jakości łożyska z tańszych źródeł. Facet, dla którego robię Trophy, chce przerobić Trophy lub swojego Sprinta na cafe racer, więc będę tu czujny. Mam sporo informacji technicznych i odniesień do Hinckley Trumpets, więc daj znać, jeśli z czymś utkniesz.