Cafe Racer Forum banner

Jak sprawić, by wydech stożkowy był cichszy?

24K views 30 replies 9 participants last post by  Farmer_John  
#1 ·
Cześć wszystkim... Niedawno zainstalowałem wydech z odwróconym stożkiem w moim Yamaha SR400 z 2017 roku. Kiedy uruchomiłem go po raz pierwszy, natychmiast zdałem sobie sprawę, że jest za głośny. Jestem pewien, że moi sąsiedzi znienawidzą mnie za tę modyfikację. Moje pytanie brzmi: jak mogę wyciszyć ten wydech? Widziałem kilka filmów, w których ludzie dodawali przegrody do swoich wydechów, ale w tych przykładach osoba miała (mniej więcej) prostą rurę i mogła wywiercić otwór w rurze, aby przymocować przegrodę. Kiedy patrzę na mój odwrócony stożek, tak naprawdę nie rozumiem, jak mogę to zrobić. Chciałbym również dodać, że jestem nowicjuszem w modyfikacjach i nie mam żadnych umiejętności produkcyjnych. Więc jeśli masz dla mnie sugestię, najlepiej byłoby, gdybym mógł kupić coś, co jest w miarę łatwe w instalacji. Oto zdjęcie mojego wydechu...
103800
Z góry dziękuję.
 
#2 ·
To krótka rura.
Nie jestem pewien, jak ci to powiedzieć, ale kupiłeś zły układ wydechowy do użytku ulicznego. Ten jest idealny na tor wyścigowy, JEŚLI przejdzie kontrolę dźwięku.

Twój motocykl został wyposażony w czujnik tlenu, czy motocykl pierwotnie miał katalizator? Mamy tu surowe przepisy, które sprawiają, że manipulowanie urządzeniami kontroli emisji w tak nowym pojeździe silnikowym jest nielegalne. & tak, wściekły sąsiad może pomóc ci odkryć istnienie tych praw.
 
#3 ·
Czy te nity zrywalne są tuż przed stożkiem zwrotnym, czy to tylko odbicia na zdjęciu?
Jeśli to nity zrywalne, wywierć je, a uzyskasz dostęp do tego, co jest tam teraz w środku.
 
#4 ·
Cześć @TrialsRider ... bardzo dziękuję za odpowiedź i informację dotyczącą kontroli emisji spalin. Sprawdzę przepisy mojego stanu dotyczące katalizatorów. Wciąż się uczę, więc mam kilka pytań:

1. Jeśli katalizator jest wymagany (przez większość miejscowości, jak przypuszczam), co robią ludzie w odniesieniu do modyfikacji wydechu? Mój standardowy wydech wygląda zbyt głupio i staram się uzyskać bardziej wygląd cafe racer.
2. Jeśli kupiłem zły wydech, co powinienem był kupić, aby nadal mieć wygląd odwróconego stożka?
3. Jeśli uda mi się usunąć nity, sugerujesz, że mógłbym ponownie zapakować wnętrze większą ilością włókna szklanego (lub cokolwiek to jest)?

Jeszcze raz dziękuję.
 
#5 · (Edited)
Przyjrzę się prawom mojego stanu wymagającym katalizatorów. Jest to prawo federalne i nie stwierdzi, że potrzebujesz kota, ale że nie możesz majstrować przy swoim sprzęcie do kontroli zanieczyszczeń i hałasu. Zmusi to również oryginalnego producenta do udzielenia gwarancji na te części, która przekracza okres gwarancji na resztę motocykla.

Jeśli kupiony przez Ciebie wydech z rynku wtórnego nie stwierdza wyraźnie, że spełnia zasady użytkowania na drodze, to tak nie będzie! Jeśli jest napisane, że tylko do użytku na torze, oznacza to, że jest absolutnie nielegalny na drodze.

Tkanina z włókna szklanego była i może być używana, ale tłumiki tłumią dźwięk, powodując odbijanie się impulsu spalin od przedmiotów i zmianę kierunku przed opuszczeniem otworu, to jest część przegrody. Jeśli nie możesz zmienić kierunku tego impulsu spalin, zanim dotrze do otworu, jest za późno, już Cię słyszeliśmy.
 
#6 ·
:unsure: Czy ktoś tu kupuje fabrycznie nowy samochód i natychmiast zdejmuje układ wydechowy, aby zamontować głośne rury? Dlaczego ludzie myślą, że to w porządku w motocyklu?
Zbyt wielu żyje w złej erze, minęły czasy, kiedy wyrzucałeś wymianę oleju do kanalizacji burzowej przed swoim domem, ludzie! Powinniśmy być poza tym punktem, a w tym stuleciu opinia publiczna została w pełni uświadomiona o problemach, jakie to stwarza.
 
#7 · (Edited)
Wszystko, co możesz tam włożyć, aby zmniejszyć rozmiar wylotu, zmniejszy dźwięk.
Zazwyczaj przegrody to perforowana rura o mniejszej średnicy z zaślepkami, które pasują do wnętrza wydechu i montowane są za pomocą śruby dociskowej od zewnątrz.

Oto jeden przykład bez perforowanego rdzenia
Image


To prawdopodobnie coś w rodzaju tego, co widziałeś.

Śruba dociskowa jest tam po to, aby można ją było wyjąć. Jeśli nie masz nic przeciwko temu, aby była zamontowana na stałe, kilka spawów punktowych można umieścić wewnątrz wydechu, aby utrzymać ją na miejscu.
Zawsze możesz zeszlifować spawy punktowe, jeśli chcesz je usunąć.

Zmierzyłbym bardzo dokładnie ID tłumika, podał wymiary komuś, kto mógłby zespawać taką wkładkę. Przetestuj ją, aby sprawdzić, czy podoba Ci się dźwięk i zespawaj ją punktowo.
 
#9 ·
@jcw - dzięki za przydatne informacje. Czy dobrze rozumiem, że Twój komentarz "i zamontować za pomocą śruby dociskowej od zewnątrz" nie jest łatwo możliwy, ponieważ mam stożek? A może muszę zdemontować swój wydech (np. usunąć nity) i wymienić rdzeń? Czy istnieją przegrody, które mają inny mechanizm montażu niż śruba zewnętrzna? A może spawanie to moje jedyne rozwiązanie?

@TrialsRider - dzięki za informacje, z pewnością dowiedziałem się więcej o wydechach z Twoich kilku komentarzy i, w pewnym sensie, żałowałem, że nie znałem tych informacji przed zakupem mojego krótkiego stożka zwrotnego. Chyba po prostu byłem podekscytowany, żeby zacząć modyfikacje. Ale w związku z tym, co należy zrobić, jeśli chcą zmodyfikować wydech w swoim motocyklu? W końcu, czy to nie jest powód, dla którego niektórzy z nas dołączyli do tego forum? U licha, nawet zdjęcie na górze tej strony przedstawia trzy motocykle z niestandardowymi wydechami? Czy wydechy w tych trzech motocyklach mają katalizatory?

Czy ktoś może polecić wydech w stylu "cafe racer", który spełnia przepisy dotyczące emisji?

103801
 
#10 ·
@jcw - dzięki za przydatne informacje. Czy dobrze myślę, że Twój komentarz "i zamontować za pomocą śruby dociskowej od zewnątrz" nie jest łatwo możliwy, ponieważ mam stożek? A może muszę zdemontować swój wydech (np. usunąć nity) i wymienić rdzeń? Czy istnieją przegrody, które mają inny mechanizm montażu niż śruba zewnętrzna? A może spawanie to moje jedyne rozwiązanie?

@TrialsRider - dzięki za informacje, z pewnością dowiedziałem się więcej o wydechach z Twoich kilku komentarzy i w pewnym sensie żałowałem, że nie znałem tych informacji przed zakupem mojego krótkiego stożka wstecznego. Chyba po prostu byłem podekscytowany, żeby zacząć modyfikacje. Ale w takim razie, co należy zrobić, jeśli chcą zmodyfikować wydech w swoim motocyklu? W końcu, czy to nie jest powód, dla którego niektórzy z nas dołączyli do tego forum? No bo nawet zdjęcie na górze tej strony ma trzy motocykle z niestandardowymi wydechami? Czy wydechy w tych trzech motocyklach mają katalizatory?

Czy ktoś może polecić wydech w stylu "cafe racer", który spełnia przepisy dotyczące emisji?

View attachment 103801
Przede wszystkim, to naprawdę bardzo stare motocykle, nigdy nie miały sprzętu do kontroli zanieczyszczeń do usunięcia.

I tak, jest bardzo niewiele firm z rynku wtórnego, które produkują układy wydechowe o zwiększonej wydajności na rynku wtórnym dla konkretnych modeli motocykli i dołożyli wszelkich starań, aby te systemy zostały przetestowane pod kątem zgodności z obecnym prawem ochrony środowiska. Cena zakupu to odzwierciedli.
 
#11 ·
Duży odsetek stałych bywalców na tej stronie ściga się na swoich motocyklach, są tu osoby, które zajmują się biciem rekordów prędkości na lądzie, osoby, które budują wysokiej jakości ramy lub odnawiają bezcenne zabytkowe motocykle, można tu znaleźć osoby, które pomogą Ci w łatwy sposób przerobić Twój motocykl na motocykl tylko na tor. Świetne miejsce, aby zadać techniczne pytanie dotyczące dziwnego motocykla.

Niewielu tutaj interesuje się oponami Firestone whitewall i świeżo skradzionymi przednimi widelcami USD przeszczepionymi do bobbera CB350, być może warto zapytać o te rzeczy gdzie indziej.
 
#13 ·
@TrialsRider - to mój pierwszy motocykl, więc nie mam do czego go porównać. Kupiłem go, ponieważ wydawało mi się, że mogę przerobić go na cafe racera, biorąc pod uwagę moje ograniczone umiejętności. Był również stosunkowo nowy, więc byłby bardziej niezawodny w porównaniu do bardziej klasycznego motocykla z lat 70. lub 80. Nie jestem też zbytnim rajdowcem, więc pojedynczy cylinder na razie wystarczy. Widzę, że w przyszłości mógłbym przejść na ~650 cm3, ale najpierw chcę z powodzeniem przerobić ten motocykl.
 
#14 ·
Wymiana rur jest dość powszechna nawet w nowych samochodach, ale w przeciwieństwie do naszych motocykli, większość stanów USA - być może wszystkie - nie testuje emisji spalin motocykli, a ponieważ nie mamy portów OBD2, nie mogą sprawdzić ECU pod kątem kodów. To nie jest w 100% prawda, ponieważ nowsze motocykle z wtryskiem paliwa zwykle mają port diagnostyczny, który wymaga adaptera i określonego sprzętu i oprogramowania do odczytu kodów. Więc zwykle mamy darmową przejażdżkę. Niektóre stany zwracają uwagę na hałas, ale znowu, wiele z nich jest naprawdę pobłażliwych.

Samochody nie mogą uniknąć naszego poziomu modyfikacji układu wydechowego, ponieważ są testowane pod kątem emisji i naprawdę muszą zachować katalizator, więc oferują systemy Cat back i rury spustowe z zamiennymi katalizatorami i tak dalej.

Ale wracając do kwestii hałasu. Istnieją dwa podstawowe sposoby redukcji hałasu w tłumiku. Jednym z nich są przegrody - kawałki blachy przeznaczone do zmiany przepływu gazu, a co ważniejsze, do zakłócania fal dźwiękowych. Zatem typowy tłumik składa się z zewnętrznej osłony, a wewnątrz rura z silnika biegnie obok rury połączonej z wylotem. Fale gazu i dźwięku muszą iść dłuższą drogą. To nie jest dokładnie opis inżynieryjny, ale powinno wystarczyć, aby to zrozumieć.

Na ten temat są książki, więc spróbujmy wersji Cliff Notes.

Drugą techniką jest to, co znane jest jako tłumik absorpcyjny. Nazywane są również „przelotowymi”. To właśnie najprawdopodobniej jest twoja megafon. Zewnętrzna osłona powinna zawierać perforowaną rurę o mniejszej średnicy otoczoną matą z włókna szklanego, tak aby fale dźwiękowe były pochłaniane przez szkło, gdy spaliny przepływają w dół rury.

Zazwyczaj są głośniejsze, a im większa średnica rdzenia wewnętrznego, tym więcej tego dźwięku wydostaje się na końcu.

Istnieją dwa możliwe sposoby tłumienia dźwięku. Jednym z nich jest zamontowanie rdzenia o mniejszej średnicy, a drugim zamontowanie mechanicznej przegrody końcowej. Są one łatwo dostępne na eBay jako „db killers”.

Jeśli naprawdę podoba ci się kupiona rura, ale chcesz mniej dźwięku, zdejmij „tłumik” i wywierć nity, aby pokazać nam, co jest w środku. Najprawdopodobniej możesz zamontować db killer, który JCW pokazał wewnątrz rdzenia, a następnie z odrobiną szczęścia po prostu z powrotem zanitować zaślepkę. Ale zanim weźmiesz wiertło, możesz zobaczyć, czy jest całkowicie puste, czy ma rdzeń i czy możesz przez nie przejrzeć. Jeśli tak, spróbuj zmierzyć średnicę rdzenia i opublikuj kilka zdjęć, a my spróbujemy skierować cię we właściwym kierunku.

Sprawdź coneeng.com, aby uzyskać więcej materiałów do czytania.
 
#16 ·
Rura, którą masz w ręku, jest funkcjonalna, nie powiem, że jest legalna, ale założę się, że po przeróbkach możesz ją doprowadzić do wspaniałego stanu. Nie odsyłaj jej, rozłóż ją na części imho. Zrób jak najlepsze zdjęcia tego, z czym musisz pracować.

Myślę, że SR to naprawdę fajny motocykl, zawsze tak uważałem. Wybrałeś mądrze. :cool:

i powieś oryginał na ścianie garażu, gdy tylko ten zadziała prawidłowo, te części powinny iść z motocyklem dla następnego właściciela. Twój wnuk lub cokolwiek
 
#17 · (Edited)
Będziesz potrzebować trochę siatki z metalu rozprężnego, która nie rdzewieje, aby pasowała do tej tkaniny z włókna szklanego.
i musi wytrzymywać intensywne ciepło, ale nie potrzebujesz tego mnóstwo,
potrzebujesz go wystarczająco dużo, aby zrobić stożek, dość blisko tego samego rozmiaru co długi stożek, potrzebujesz go, aby utrzymać szkło na miejscu.

... jeśli wyłożysz ten długi stożek materiałem pochłaniającym dźwięk, będziesz miał coś znacznie mniej blaszanego dla odbijającego się impulsu, który zamierzasz stworzyć za pomocą krótkiego odwróconego stożka. W idealnym świecie :/ ten impuls dotarłby z powrotem do zaworu wydechowego w magicznie obliczonym czasie, a matematyka wymagana do tego sprawia, że boli mnie głowa.

Czy kiedykolwiek oglądałeś film Worlds Fastest Indian ?
powinieneś (y)
 
#19 ·
Jako ktoś, kto zarabiał na życie projektowaniem układów wydechowych OEM dla samochodów przez około 20 lat, mam kilka różnych uwag.

Po pierwsze, pojedyncze układy wydechowe są trudne do wyciszenia z kilku powodów. Jednym z nich jest to, że masz jeden tłok strzelający co drugą rewolucję i nie obracający się zbyt szybko, co oznacza, że dźwięk ma dużo niskiej częstotliwości. Niższe częstotliwości są trudniejsze do wyciszenia niż wyższe. Nie bez powodu nazywają je Thumpers.

Ogólnie rzecz biorąc, im niższa częstotliwość, tym większy powinien być tłumik. W przypadku krótkiego megafonu nie ma zbyt dużej objętości do pracy. Zasadą jest, że jeśli chcesz cichy wydech bez nadmiernych ograniczeń, potrzebujesz tłumika dziesięć razy większego niż twój silnik. Potrzebujesz więc dwóch 2-litrowych butelek jako tłumika. Nikt tego nie robi (poza producentami OEM), ale to w porządku, ponieważ nikt nie chce NAPRAWDĘ cichego aftermarketowego wydechu motocyklowego. Więc nie martw się, że nie masz 10x, ale pamiętaj, że potrzebujesz objętości, aby wyciszyć dźwięk.

Ok, więc zapomnijmy o strojeniu odbiciowym z komorą(ami) Helmholtza i innymi rzeczami OEM. To się nie wydarzy w tej przestrzeni, nie wydarzy się bez znajomości mnóstwa informacji, których nie masz.

Realistycznie rzecz biorąc, patrzysz na to samo, czego używa 99% wszystkich tłumików aftermarketowych, w zasadzie na pakiet szklany. Rura perforowana owinięta włóknem szklanym, upchana w obudowę. Ten typ tłumika może dobrze tłumić wysokie częstotliwości. To dobrze, ponieważ większość ludzi uważa wysokie częstotliwości za bardziej irytujące, a niskie za przyjemniejsze. Pomyśl o skuterze wodnym w porównaniu do starego Chris Craft. To źle, ponieważ przy niższych częstotliwościach włókno szklane nie ma żadnego wpływu na dźwięk, tłumik zachowuje się tak, jakby był pusty. Puste objętości muszą być większe, aby tłumić niższe częstotliwości. Krótkie megafony nie są duże.

Ok, więc teraz chcesz wywiercić megafon i wsunąć w niego rurę perforowaną z włóknem szklanym wokół niej. To też nie zadziała zbyt dobrze. Aby pakiet szklany dobrze działał, przestrzeń między dwiema rurami powinna wynosić co najmniej około 3/4". Zatem rura zewnętrzna powinna mieć średnicę co najmniej o 1,5" większą niż rura wewnętrzna. To nie dzieje się na dużej części długości megafonu. A długość też ma znaczenie. Dłuższy jest cichszy.

Rozmiar rury perforowanej - im większa rura, tym mniej tłumi niskie częstotliwości. Nie używaj rury większej niż potrzebujesz i prawdopodobnie jest ona mniejsza niż myślisz. Wygląda na około 1,75" na twojej obecnej rurze? To wydaje się całkiem duże dla silnika 400 cm3, który ma być cichy. Mniejsza rura tłumi niższe częstotliwości. Więcej miejsca między rurami wewnętrznymi i zewnętrznymi lepiej tłumi wyższe częstotliwości. Wygrana/wygrana.

Okrągłe otwory działają dobrze w rurach perforowanych, o ile są owinięte. Mogą powodować gwizdy, jeśli nie mają nic, co by je zakrywało. Żaluzje są często używane w samochodach, jeśli nic za nimi nie ma, ponieważ nie gwiżdżą. Żaluzje NIE muszą sięgać do przepływu, aby "nabierać" dźwięk. Dźwięk nie działa w ten sposób.

Podsumowując, jeśli chcesz cichszy tłumik, pozbądź się megafonu, znajdź coś cylindrycznego z mniejszą rurą w środku i wypchaj to włóknem szklanym. Stal nierdzewna jest okazjonalnie wychwalana jako lepsza, ponieważ się nie wypala. To prawda, że się nie wypala, ale prawdą jest również, że nie tłumi tak dobrze jak włókno szklane. Stal nierdzewna sprawia więc, że tłumik jest głośniejszy i trwa długo.

To wszystko jest uproszczone, ale rozumiesz istotę. Wszystko, co zrobisz, aby powstrzymać wydech przed prostą ścieżką przez rurę i na zewnątrz, również pomoże. FWIW katalizatory również wyciszają dźwięk, nie jestem pewien, gdzie jest w SR400, ale w przypadku niektórych motocykli (jak mój V85 Guzzi) system "slip on" jest jak system cat back w samochodzie. Możesz kupić dB killery, które są zasadniczo podłożem bez metali szlachetnych, w zasadzie nieobrobionym katalizatorem. Pasują one bezpośrednio do rur i prawdopodobnie działają całkiem dobrze, ale nie mam pojęcia, gdzie je kupić. Pomocne, wiem.
 
#21 · (Edited)
Zamiast edytować to rozwlekłe, dodam tu więcej... Jeszcze jeden lub dwa punkty odniesienia. Mój 851 to mniej więcej (ok, bardziej niż mniej) dwa twoje silniki w jednym. Każdy cylinder ma w przybliżeniu taki sam rozmiar jak twój. Aby wyciszyć ten motocykl, ma on dwa tłumiki, każdy o długości 16", z rdzeniami 1 7/8". Ale średnica zewnętrzna jest o około 2" większa niż wewnętrzna, więc ma około 1" opakowania z włókna szklanego na 16" dwóch tłumików, aby go wyciszyć. Mówię dwa tłumiki, ponieważ jest przejście między dwiema stronami - każdy cylinder oddycha przez oba tłumiki. To również pomaga wyciszyć wszystko, wraz z dynamiką przepływu dwóch cylindrów współpracujących ze sobą. Ale odbiegam...

Jeśli chodzi o częstotliwości... można by pomyśleć, że będzie to dwukrotność twojej częstotliwości, ale tak nie jest, ponieważ jest to 90-stopniowy V-twin (oszczędźcie mi "L-twin" marketingowego bełkotu fanów Ducati, matematycznie jest to 90-stopniowe V). Przesunięcie o 90 stopni z pojedynczym czopem korbowym sprawia, że częstotliwość podstawowa jest nieparzystego rzędu, co w zasadzie wprowadza ułamki do mieszanki. To dodaje własne komplikacje podczas używania strojenia refleksyjnego, ale jest bez znaczenia, ponieważ ma teraz glasspacki, tak jak każdy inny Ducati z lat 90.

ANYWHOS... krótko mówiąc, 850cc V-twin z tłumikami większymi niż twoje nadal będzie uruchamiał alarmy samochodowe, gdy puścisz gaz, więc masz pełne ręce roboty, aby krótki megafon był cichy.

Tłumiki te są w rzeczywistości małe w nowoczesnych warunkach.
Image


Oto bardziej nowoczesny V-twin (Edycja: Ale wciąż blisko 20 lat). Każdy cylinder ma około 500 cm3, znowu glasspacki. Ten motocykl ma dwa z nich, aby go wyciszyć. Chcesz cicho z niskim ograniczeniem, musisz iść na całość.
Image


Gdybym był tobą i chciał użyć małego megafonu, szukałbym zabójców dB i znalazł coś, co wygląda jak folia o strukturze plastra miodu w rurze. Zainstaluj to przed tłumikiem i zobacz, jak to brzmi. Następnie przejdź do problemu, jeśli chodzi o przebudowę tłumika, jeśli nadal jest oburzająco głośny.

I/lub ugryź kulę i od razu zdobądź większy tłumik.
 
#22 ·
Tylko żeby coś wyjaśnić. Jeśli nie możesz znaleźć db killer i musisz zmodyfikować wnętrze tego tłumika, to potrzebujesz dłuższą perforowaną rurę o mniejszej średnicy - nie stożek. Sugerowałbym średnicę kolektora lub jeden rozmiar mniejszą i są one dostępne na eBayu lub w kilku innych sklepach.

Ale wszyscy miejmy nadzieję, że to nie będzie potrzebne. Kiedy wywiercisz nity i pokażesz nam, co jest w środku, będziemy mogli lepiej doradzić, co robić dalej.
 
#23 ·
Jeśli możesz wywiercić nity i dostać się do środka, możesz przyspawać coś do tego, co tam jest (zakładając, że to nie jest prawdziwy megafon, który jest pusty i komorą strojoną jak komora rozprężna 2-suwowa), co pozwoli ci zamontować i wyjąć przegrodę od wewnątrz. Zrobiłbym przegrodę, która blokuje przepływ - żeby nie można było przez nią zobaczyć. To tylko 400, więc nie powinno potrzebować dużo przepływu i ma sporo przestoju pod względem przepływu.
 
#25 ·
Wygląda jak kot. Może konstrukcja z wymaganym ograniczeniem przepływu działa dobrze. Małe otwory dobrze sprawdzałyby się w zatrzymywaniu niskich częstotliwości? A długość również by pomogła - przejście zamiast tylko otworu w płycie?
 
#26 ·
All..dzięki wszystkim, którzy odpowiedzieli. Daliście mi wiele pomocnych informacji! Załączam kilka zdjęć wnętrza wydechu. Wygląda na to, że jest to prosta linia od końca do końca. Wygląda na to, że materiał wewnętrzny ma pewną fakturę, ale nie ma otworów/siatki (jest bardziej żebrowany).

Chciałem skontaktować się z wami wszystkimi, zanim usunę nity. Czy wygląda na to, że mogę wprowadzić modyfikacje do tego, co mam, aby mój wydech był cichszy? A może jestem w czarnej d*** i powinienem ugryźć się w język i kupić inny wydech?