Zamiast edytować to rozwlekłe, dodam tu więcej... Jeszcze jeden lub dwa punkty odniesienia. Mój 851 to mniej więcej (ok, bardziej niż mniej) dwa twoje silniki w jednym. Każdy cylinder ma w przybliżeniu taki sam rozmiar jak twój. Aby wyciszyć ten motocykl, ma on dwa tłumiki, każdy o długości 16", z rdzeniami 1 7/8". Ale średnica zewnętrzna jest o około 2" większa niż wewnętrzna, więc ma około 1" opakowania z włókna szklanego na 16" dwóch tłumików, aby go wyciszyć. Mówię dwa tłumiki, ponieważ jest przejście między dwiema stronami - każdy cylinder oddycha przez oba tłumiki. To również pomaga wyciszyć wszystko, wraz z dynamiką przepływu dwóch cylindrów współpracujących ze sobą. Ale odbiegam...
Jeśli chodzi o częstotliwości... można by pomyśleć, że będzie to dwukrotność twojej częstotliwości, ale tak nie jest, ponieważ jest to 90-stopniowy V-twin (oszczędźcie mi "L-twin" marketingowego bełkotu fanów Ducati, matematycznie jest to 90-stopniowe V). Przesunięcie o 90 stopni z pojedynczym czopem korbowym sprawia, że częstotliwość podstawowa jest nieparzystego rzędu, co w zasadzie wprowadza ułamki do mieszanki. To dodaje własne komplikacje podczas używania strojenia refleksyjnego, ale jest bez znaczenia, ponieważ ma teraz glasspacki, tak jak każdy inny Ducati z lat 90.
ANYWHOS... krótko mówiąc, 850cc V-twin z tłumikami większymi niż twoje nadal będzie uruchamiał alarmy samochodowe, gdy puścisz gaz, więc masz pełne ręce roboty, aby krótki megafon był cichy.
Tłumiki te są w rzeczywistości małe w nowoczesnych warunkach.
Oto bardziej nowoczesny V-twin (Edycja: Ale wciąż blisko 20 lat). Każdy cylinder ma około 500 cm3, znowu glasspacki. Ten motocykl ma dwa z nich, aby go wyciszyć. Chcesz cicho z niskim ograniczeniem, musisz iść na całość.
Gdybym był tobą i chciał użyć małego megafonu, szukałbym zabójców dB i znalazł coś, co wygląda jak folia o strukturze plastra miodu w rurze. Zainstaluj to przed tłumikiem i zobacz, jak to brzmi. Następnie przejdź do problemu, jeśli chodzi o przebudowę tłumika, jeśli nadal jest oburzająco głośny.
I/lub ugryź kulę i od razu zdobądź większy tłumik.